Spring naar hoofd-inhoud

Vraag aan de regelcommissie

Bal in beweging

Twee spelers spelen nagenoeg gelijktijdig een bal.

Speler 1 chipt van buiten de green, speler 2 putt vanaf de green.

Beide ballen zijn in beweging en raken elkaar op de green waarbij de richting van beide ballen wordt veranderd.

Wat is nu de regel?

 

Antwoord:

In dit geval, waarbij de bal van speler 2 al op de green lag, geldt het volgende.

De bal van speler 1 (chip) moet worden gespeeld zoals deze ligt en deze speler krijgt geen straf volgens regel 11.1.

Voor speler 2 (putt) telt de slag niet. Hij moet zijn bal op de oorspronkelijke plek terugplaatsen (die bij benadering moet worden vastgesteld als die niet bekend is) volgens regel 11.1b, uitzondering 2. Speler 2 krijgt geen straf (en speler 1 ook niet).

 

Frans Meyfroyt

Voorzitter Regelcommissie

 

Heb je ook een regelvraag? Stel ze op Regel@dewoestekop.nl

Terug